Έκδοση Ψηφιακών Υπογραφών
Οδηγίες για την Έκδοση Ψηφιακών Υπογραφών
Από τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω του ΟΠΣ Ολομέλειας είναι δυνατή η ηλεκτρονική κατάθεση δικογράφων α) Στο ΣτΕ, β) Στα 11 Διοικητικά Εφετεία και 29 Διοικητικά Πρωτοδικεία, γ) Στο Ελεγκτικό Συνέδριο και δ) Σε 17 Ειρηνοδικεία (Αρ.Πρ. 190/2018 ΑΠ), ενώ προγραμματίζεται η ενεργοποίηση της σχετικής διαδικασίας και στα (πολιτικά) Πρωτοδικεία και Εφετεία Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πειραιώς και Χαλκίδας.
Για να γίνει χρήση της ανωτέρω υπηρεσίας του ΟΠΣ, απαραίτητο είναι ο Δικηγόρος να διαθέτει προηγμένη ψηφιακή υπογραφή. Όσοι συνάδελφοι διαθέτουν ήδη ψηφιακή υπογραφή ΣΕ ΙΣΧΥ αυτή είναι χρηστική. Όσοι συνάδελφοι είτε ουδέποτε διέθεταν ψηφιακή υπογραφή είτε δεν την ανανέωσαν εγκαίρως, άρα δεν είναι σε ισχύ, πρέπει να εκδώσουν νέα.
Η έκδοση της ψηφιακής υπογραφής καθημερινά γίνεται στα Γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου κατοπιν προκαθορισμένου rendezvous έχοντας εκτυπωμένα από το portal.olomeleia.gr τα τέσσερα (4) έγγραφα που προκύπτουν κατά την αίτηση έκδοσης ψηφιακής υπογραφής (πεδίο " εκτύπωση δικαιολογητικών" σε χαρτί Α4) καθώς και τους κωδικούς TAXIS, με τη συνδρομή υπαλλήλου του Δ.Σ.Π., την παρουσία του ενδιαφερομένου Δικηγόρου (απαραιτήτως), σε χρόνο προεπιλεγμένο με πρωτοβουλία του Δικηγόρου, ο οποίος θα πρέπει να έχει κάνει την ακόλουθη προεργασία :
- Σύνδεση στην Πύλη ΕΡΜΗΣ, στο σύνδεσμο ermis.gov.gr [ΠΡΟΣΟΧΗ : Η σύνδεση στην πύλη θα γίνει με τους κωδικούς του TAXIS και όχι με τους κωδικούς που διέθεταν οι προγενέστεροι χρήστες].
- Όταν τα δύο συστήματα ολοκληρώσουν τη διασύνδεση τους, θα εμφανιστεί το επάνω αριστερό άκρο της σελίδας ένα username της εξής μορφής «ermis_1******8», το οποίο συγκρατούμε, διότι θα κάνουμε χρήση του στη συνέχεια.
- Ακολούθως στο πεδίο «Λειτουργίες Πύλης» (επάνω αριστερά, δίπλα από την ένδειξη καλωσήλθατε) επιλέγουμε «πίνακας ελέγχου».
- Αφού εισέλθουμε στη σελίδα του πίνακα ελέγχου, επιλέγουμε «Διαχείριση προσωπικών ψηφιακών πιστοποιητικών» και από εκεί επιλέγουμε «ΥΠΟΒΟΛΗ».
- Αφότου με τις παραπάνω απλές ενέργειες, ολοκληρώσουμε την απαιτούμενη προετοιμασία, εισερχόμαστε στο ΟΠΣ της Ολομέλειας, στο σύνδεσμο https://portal.olomeleia.gr/el και πραγματοποιούμε σύνδεση με τα στοιχεία που διαθέτουμε (αν δεν διαθέτουμε, τα πληροφορούμεθα από τη Γραμματεία του ΔΣΠ).
- Μετά την είσοδο μας στη σελίδα του χρήστη, από το κεντρικό μενού, επιλέγουμε Αιτήσεις Αίτηση Έκδοσης Ψηφιακής Υπογραφής.
- Συμπληρώνουμε όλα τα απαιτούμενα πεδία, όπως υποδεικνύεται και ως username της πύλης ΕΡΜΗΣ γράφουμε το παραπάνω ermis_1******8 (δηλαδή το username που μας έδωσε ο ΕΡΜΗΣ αφότου κάναμε σύνδεση με τα στοιχεία του TAXIS, συμπεριλαμβανομένων όλων των στοιχείων του και όχι μόνον των περιλαμβανομένων οκτώ αριθμών).
- Η Εφαρμογή για να ολοκληρώσει την αίτηση προβαίνει σε On Line τιμολόγηση και πληρωμή του USB Token (Ασφαλής Διάταξη Δημιουργίας Υπογραφής ΑΔΔΥ) ποσού 22 € πλέον Φ.Π.Α., με χρήση της δηλωθείσας στο portal.olomeleia.gr πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, και ταυτόχρονη ενημέρωση του Λογιστηρίου του Συλλόγου. Η διαδικασία αυτή θ’ ακολουθηθεί απ’ όλους και εάν κάποιος συνάδελφος διαθέτει ήδη USB Token, θα επιστραφούν στο λογαριασμό του τα χρήματα που κατέβαλε. Οι υπόλοιποι θα παραλάβουν το USB Token από τον υπάλληλο που θα τους εξυπηρετήσει.
- Η Εφαρμογή εξασφαλίζει την αυτόματη σύνταξη των απαιτούμενων δικαιολογητικών και υπεύθυνων δηλώσεων του Δικηγόρου, που είναι απαραίτητα για την έκδοση ψηφιακού πιστοποιητικού από την Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) και την αρχειοθέτησή τους.
Συνημμένα (2)
19932praktikos_odigos_psifiakes_ypografes.pdf19932diasindesi sistimaton olomeleias-taxdik.pdf