Λειτουργία των υπηρεσιών του Πρωτοδικείου Πειραιά κατά το χρονικό διάστημα από 18/05/2020 έως 30/05/2020
Αριθμός 34 /2020
ΠΡΑΞΗ
του Τριμελούς Συμβουλίου Διευθύνσεως Πρωτοδικείου Πειραιώς
Συνεδρίαση της 18ης Μαΐου 2020
Αποφασίζει ότι κατά το χρονικό διάστημα από 18-5-2020 έως και 30-5-2020:
Δεν θα εκδικαστούν οι πολιτικές υποθέσεις, που έχουν προσδιορισθεί για συζήτηση (τακτική διαδικασία, ειδικές διαδικασίες και διαδικασία εκουσίας δικαιοδοσίας). Οι προσωρινές διαταγές, που έχουν χορηγηθεί για υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας, που δεν εκδικάσθηκαν, θα παρατείνονται οίκοθεν, με απόφαση του Προέδρου Υπηρεσίας εκείνης της ημέρας και χωρίς προηγούμενη ακρόαση των διαδίκων.
Στην διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, θα εκδικάζονται μόνον υποθέσεις με αντικείμενο εγγυοδοσία, εγγραφή ή εξάλειψη ή μεταρρύθμιση προσημείωσης υποθήκης, συντηρητική κατάσχεση κινητής ή ακίνητης περιουσίας, δικαστική μεσεγγύηση, σφράγιση, αποσφράγιση, απογραφή και δημόσια κατάθεση κατά τα άρθρα 737, 738 του Κ.ΠολΔ. (πδ 503/1985), Ευρωπαϊκή διαταγή δέσμευσης λογαριασμού κατ’ άρθρο 738 Α΄ Κ.Πολ.Δ., οι ανακλήσεις αυτών, καθώς και οι σχετικές με αυτές διαφορές του άρθρου 702 του Κ.Πολ.Δ.
Αιτήσεις για την χορήγηση προσωρινών διαταγών και για την ανάκληση τους θα κατατίθενται στην Γραμματεία των ασφαλιστικών μέτρων και θα κρίνονται από τον Πρόεδρο Υπηρεσίας, χωρίς κλήτευση του αντιδίκου. Ομοίως, θα κρίνονται από τον Πρόεδρος Υπηρεσίας οι αιτήσεις παροχής νομικής βοήθειας σε πολίτες χαμηλού εισοδήματος (άρθρο 2 του ν. 3226/2004).
Οι προσωρινές διαταγές, που έχουν χορηγηθεί για αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων, που δεν θα εκδικασθούν, θα παρατείνονται οίκοθεν, χωρίς προηγούμενη ακρόαση των διαδίκων, με απόφαση του Προέδρου Υπηρεσίας εκείνης της ημέρας, ο οποίος ορίζει την διάρκεια της παρατάσεως των προσωρινών διαταγών.
Κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου τέταρτου της προαναφερόμενης ΚΥΑ, που προβλέπει την πλήρη λειτουργία των γραμματειών των δικαστηρίων, η κατάθεση δικογράφων θα πραγματοποιείται καθημερινά από ώρα 08.00 πμ έως 14.00 στο αρμόδιο Τμήμα της γραμματείας του Δικαστηρίου, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννοήσεως του πληρεξουσίου δικηγόρου με τον υπάλληλο του Τμήματος. Συγκεκριμένα, ο πληρεξούσιος δικηγόρος, που ενδιαφέρεται να καταθέσει δικόγραφο, θα επικοινωνεί τηλεφωνικά με την γραμματεία (τηλ. 2132157255 και 2132157176) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (ηλεκτρονική διεύθυνση off516@protodikeio-peir.gr) και θα ενημερώνεται για την ακριβή ώρα, που θα πρέπει να προσέλθει.
Το αυτό ισχύει και για τις αιτήσεις για την έκδοση διαταγών πληρωμής. Το τηλέφωνο του αρμοδίου τμήματος της Γραμματείας είναι 2132157184 και η ηλεκτρονική διεύθυνση off524@protodikeio-peir.gr.
Στην γραμματεία ασφαλιστικών θα κατατίθενται κανονικά αιτήσεις με κάθε αντικείμενο (είτε έχουν αίτημα προσωρινής διαταγής είτε όχι), αλλά για την αποφυγή συνωστισμού η κατάθεση θα γίνεται, σε ημέρα και ώρα για την οποία θα ενημερώνεται ο πληρεξούσιος δικηγόρος του αιτούντος/ της αιτούσας, ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία του με την γραμματεία των ασφαλιστικών μέτρων στα τηλέφωνα 2132157174, 2132157256 και 2104520354 (off514@protodikeio-peir.gr). Προτεραιότητα θα έχουν οι αιτήσεις με αίτημα την χορήγηση προσωρινής διαταγής, λόγω του κατεπείγοντος χαρακτήρα τους.
Αιτήσεις για την συναινετική ανάκληση, εξάλειψη, μεταρρύθμιση συναινετικής προσημείωσης υποθήκης θα κατατίθενται στην γραμματεία των ασφαλιστικών μέτρων σε ημέρα και ώρα για την οποία θα ενημερώνεται ο πληρεξούσιος δικηγόρος του αιτούντος/της αιτούσας, ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία του με την γραμματεία των ασφαλιστικών μέτρων στα τηλέφωνα 2132157174, 2132157256 και 2104520354. Η συζήτηση θα διεξάγεται εγγράφως, κατά παρέκκλιση της παρ. 2 του άρθρου 115 του Κ.Πολ.Δ. και οι διάδικοι παρίστανται στο ακροατήριο του δικαστηρίου, με δήλωση, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 242 του Κ.Πολ.Δ. Κατά τα λοιπά ζητήματα, εφαρμόζεται το άρθρο 17 του Ν. 4684/2020.
Αντίγραφα δικαστικών αποφάσεων θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στους πληρεξούσιους δικηγόρους των διαδίκων, κατόπιν αιτήσεως τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση off523@protodikeio-peir.gr. Για την αποστολή επίσημου αντιγράφου δικαστικής αποφάσεως, με προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή δικαστικού υπαλλήλου απαιτείται υποβολή ηλεκτρονικής αιτήσεως στην ίδια διεύθυνση από δικηγόρο, που πρέπει να φέρει προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή και να έχει καταβάλει ηλεκτρονικά το απαιτούμενο ηλεκτρονικό παράβολο (στην αίτηση πρέπει να αναφέρεται ο αριθμός παραβόλου) ή απλή ηλεκτρονική αίτηση στην ίδια διεύθυνση για την παραλαβή του σε έντυπη μορφή από την γραμματεία του δικαστηρίου, σε ημέρα και ώρα, που θα καθορίζεται κατόπιν τηλεφωνικής συνεννοήσεως (αριθμός τηλεφώνου 2132157183, 2104288140) .
Το αυτό ισχύει και για τις αποφάσεις των ασφαλιστικών μέτρων, με αποστολή του αιτήματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση off514@protodikeio-peir.gr.
Ως προς τις αιτήσεις για την έκδοση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και κάθε άλλου εγγράφου, το Πρωτοδικείο Πειραιώς παρέχει, μέσω της διαδικτυακής πύλης solon.gov.gr, την δυνατότητα ηλεκτρονικής καταθέσεως αιτήσεως εκδόσεως και παραλαβής των ανωτέρω εγγράφων. Όσοι έχουν υποβάλει αίτηση για την έκδοση κάποιου πιστοποιητικού ή για την χορήγηση αντιγράφου και δεν μπορούν να το λάβουν ηλεκτρονικά, θα ενημερώνονται τηλεφωνικά από το αρμόδιο Τμήμα της γραμματείας ότι είναι έτοιμο και για την συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, που θα μπορούν να το παραλάβουν. Υπόλοιπες αιτήσεις, που δεν κατατίθενται ηλεκτρονικά, θα γίνονται δεκτές, μόνον κατόπιν εγκρίσεως του Προέδρου του Δικαστηρίου.
Η επισημείωση της σφραγίδας Χάγης (apostile) σε δικαστικά και συμβολαιογραφικά έγγραφα σύμφωνα με την Σύμβαση της Χάγης, θα πραγματοποιείται από το Διιοικητικό Τμήμα κατόπιν τηλεφωνικής συνεννοήσεως στα τηλέφωνα 2132157218 και 2132157219 ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στην διεύθυνση off628@protodikeio-peir.gr. Το αυτό ισχύει για τις άδειες και τις αναπληρώσεις Συμβολαιογράφων, τον διορισμό αντικλήτου όπως και για όποια άλλη αίτηση απευθύνεται στο ως άνω Τμήμα.
Ως προς τα ληφθέντα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία του δικαστηρίου ενόψει της πανδημίας του κορωνοϊού COVID – 19, επισημαίνεται ότι οποιοσδήποτε εισέρχεται στο δικαστικό κατάστημα είναι υποχρεωμένος να φέρει προστατευτική μάσκα και να τηρεί το όριο αποστάσεως 1,5 μέτρου τουλάχιστον. Το ανώτατο όριο εισερχομένων ατόμων εντός των αιθουσών και των γραφείων του καταστήματος καθορίζεται σε 1 άτομο ανά 10 τ.μ. Αντισηπτικό θα υπάρχει διαθέσιμο σε όλους τους χώρους του καταστήματος.