ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ κ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΡΧΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΑΠΕΔ)
Α) Όπως ενημερωθήκαμε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Τμήμα Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης οι ψηφιακές υπογραφές οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την 17η Ιανουαρίου 2022 θα χωρισθούν σε 2 κατηγορίες:
- Όσες λήγουν μέχρι 30/4/2022 θα τις αφήσουμε να λήξουν από μόνες τους.
- Για όσες λήγουν μετά τις 30/4/2022, η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι η ακόλουθη:
Β) Κάθε χρήστης θα λάβει ενημέρωση στο e-mail του από την ΑΠΕΔ ότι μέχρι συγκεκριμένη ημερομηνία θα πρέπει να ανακαλέσει το πιστοποιητικό του. Αν δεν το κάνει ο ίδιος, το πιστοποιητικό θα ακυρωθεί από την ΑΠΕΔ. Αυτή η διαδικασία θα ξεκινήσει μετά τις 17/1 και θα ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι 30/4. Με τον τρόπο αυτό όλες οι υπογραφές που έχουν εκδοθεί θα έχουν ανακληθεί μέχρι 30/4.
Το γεγονός αυτό οφείλεται στην μετάβαση από την παλιά στη ΝΕΑ ΑΠΕΔ, όπως αυτό έχει ήδη ανακοινωθεί, επίσημα στη ιστοσελίδα της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ -www.aped.gov.gr).
Γ) Τη ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΝΕΑΣ ΑΠΕΔ θα την βρείτε αναλυτικά στο σχετικό εγχειρίδιο οδηγιών της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) "Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης απόκτησης Ψηφιακών Πιστοποιητικών" (Δείτε το αρχείο που επισυνάπτεται)
ΟΔΗΓΙΕΣ Ηλεκτρονικής Ανάκλησης/Ακύρωσης Ψηφιακού Πιστοποιητικού στην Πύλη ΕΡΜΗΣ:
1) Πληκτρολόγηση της διεύθυνσης www.ermis.gov.gr,
2) επιλογή-κλικ ¨Σύνδεση¨ πάνω αριστερά,
3) επιλογή-κλικ ¨Είσοδος με κωδικούς Taxisnet¨,
4) επιλογή-κλικ ¨Λειτουργίες της πύλης¨,
5) επιλογή-κλικ ¨Πίνακας ελέγχου¨,
6) επιλογή-κλικ ¨Διαχείριση προσωπικών ψηφιακών πιστοποιητικών¨,
7) Επιλογή-κλικ ¨Ακύρωση πιστοποιητικού¨
8) Εισαγωγή ¨Mυστικού κωδικού¨ και επιβεβαίωση επιλογής.
Ακολουθώντας την ανωτέρω διαδικασία θα έχετε τη δυνατότητα να ελέγξετε και τον χρόνο λήξης των ψηφιακών σας πιστοποιητικών.
Δ) Στη ΝΕΑ ΑΠΕΔ δεν θα υποστηρίζονται τα USB tokens Gemalto IDClassic 340 και Gemalto MD840 που έχει προμηθεύσει η εταιρεία Optis προς τους Δικηγορικούς Συλλόγους μεταξύ των οποίων και ο Δ.Σ.Π..
Η προμηθεύτρια εταιρεία μας ενημέρωσε σχετικά με το θέμα τα εξής:
«Για να λειτουργήσουν αυτά στη νέα ΑΠΕΔ, θα χρειαστεί απλά να γίνει αντικατάσταση της SIM κάρτας 340/840 που περιέχεται στο υφιστάμενο token, με SIM κάρτα MD940 και επανέκδοση των ψηφιακών πιστοποιητικών μέσω της νέας ΑΠΕΔ. Αναμένουμε από τον κατασκευαστή το κόστος για την κάρτα SIM MD940 και θα σας ενημερώσουμε σχετικά».
Θα ανακοινωθούν από τον Δ.Σ.Π. νεότερες οδηγίες ή πληροφορίες, όταν αυτές μας παρασχεθούν.
Ε) Κατόπιν όλων αυτών, ο Δ.Σ.Π. ΔΕΝ θα μπορεί πλέον να εξυπηρετεί τα μέλη του όσον αφορά την απόκτηση ή ανανέωση της ψηφιακής τους υπογραφής.
Ωστόσο ο Δ.Σ.Π. θα συνεχίσει να παρέχει πληροφορίες και συνδρομή στα μέλη του και για το σκοπό αυτό θα λειτουργεί καθημερινά γραφείο υποστήριξης (helpdesk) από ώρα 9:00 έως 14:30 στο τηλέφωνο 210-4220625 (εσωτ.4) διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: secretary@dspeiraia.gr (αρμόδιος υπάλληλος Δημήτρης Ποθητός).
Συνημμένα (1)
22511egheiridio_ekdosis_psifiakoy_pistopoiitikoy_neas_aped.pdf